woensdag 1 juni 2011

Al onze medewerker is in gesprek!

                                                         

Op mijn werk hebben  we een pinapparaat. En de firma, die het apparaat geleverd heeft, voert iedere week een automatische update uit. Dat gebeurt 's nachts. Hebben we dus nooit last van.

Tot vorige week. Het viel ons wel op dat de tekst veranderd was op de bon en dat er iets heen en weer ging op het schermpje tijdens het pinnen.
Maar ja het ding deed het en dan zijn wij allang blij. Ons pinapparaat heeft namelijk de gewoonte om stuk te gaan op vijf en vierentwintig december, winkel vol en zie dan maar een monteur te krijgen!

Maar vorige week donderdag ging alles goed. Tot het half zes was en er een dagafsluiting gemaakt moest worden. Dat lukte niet. Mijn collega's hadden geen zin meer om de helpdesk te bellen en besloten dat er de volgende dag weer een dag was!
Om half tien heb ik de helpdesk gebeld: Een keuzemenuutje. Ik koos optie 3: de CTAP-update.
Een metalig muziekje en iedere dertig seconden de mededeling :"Al onze medewerkers zijn in gesprek".
Ondertussen help je dan klanten en begin je met de mededeling dat je een telefoon aan je oor geplakt hebt en dat je dat erg vervelend vindt. Gelukkig zijn het allemaal lieve mensen en hadden ze er alle begrip voor.

Na ruim twintig minuten verandert het muziekje in gepiep en komt er een stem aan de andere kant van de lijn! "Goedemorgen, waarmee kan ik u helpen?" Ik leg uit wat mijn probleeem is. Het antwoord is simpel:"Dan moet u even op de site kijken, daar staat het precies!"

Werkelijke doodse stilte aan mijn kant van de lijn, stomverbaasd! Had ik daar twintig minuten een telefoon tussen mijn oor en schouder staan klemmen? Kennelijk wel.
Toen ik van de schrik bekomen was, vroeg ik aan de mevrouw of het niet mogelijk was om deze mededeling in het bandje te verwerken. "Nee, mevrouw, dat kan niet hoor. Dat is zo lastig voor ons!" Weer doodse stilte van mijn kant. Ik wist echt niet meer wat ik moest zeggen!  Het gesprek werd beëindigd en ik bleef nog even vertwijfeld staan met de hoorn in mijn hand!

Natuurlijk stond het heel duidelijk op de site vermeld en was de daguitdraai zo gemaakt.

Maar omdat ik toch vond, dat ze de mededeling WEL op het bandje konden vermelden, besloot ik een klacht in te dienen:

KLACHT
Afgelopen week hebben wij een CTAP update gehad op ons pinapparaat.
Gisteravond kregen wij het niet voor elkaar om een daguitdraai te maken. Toen wij vanmorgen daarover belden, kregen we een keuze bandje, kozen optie 3, hebben ruim 20 minuten in de wacht gestaan en kregen toen te horen dat het op de site van Alvira stond.
De mevrouw die ik aan de telefoon had vond het maar gezeur en reageerde TE onverschillig op de tip om de mededeling misschien op het bandje te zetten.
Een dergelijke mededeling scheelt namelijk:
A) een hoop tijd voor de winkelier
B) een hoop opgebouwde ergernis voor de winkelier
C) uw medewerker een boze klant
D) een stijve nek

Met vriendelijke groet,
Marjet Hamel
Boekhandel Koningshoek


Toch een duidelijk verhaal lijkt mij.
De volgende dag was er antwoord van de helpdesk:

Geachte hee/mevrouw,
Onze oprechte excuses dat wij telefonisch voor u onbereikbaar zijn. Wij kampen momenteel met een grote drukte en zijn bezig dit zo snel mogelijk op te lossen.
U kunt als volgt een dagtotaal uitvoeren:
U gaat op transactie staan en drukt op menu, daarna gaat u op beheer staan en drukt weer op menu, vervolgens gaat u op totaal staan en drukt u weer op menu. Hierna kiest u voor sluit en dan OK.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,

Volgens mij helemaal niet het juiste antwoord op de klacht, maar ik ben bang dat er niet meer inzit.

                                                     

2 opmerkingen:

  1. Frustrerend zeg!
    Groetjes Inez

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje echt vervelend he dat soort dingen!
    Ze zijn er sowieso om je ook telefonisch te helpen en dan krijg je zoiets.
    Goed dat het nu opgelost is

    Liefs, Melissa

    BeantwoordenVerwijderen