donderdag 27 januari 2011

Zus

Ik lees dat het "Zusjesweek" is en ik heb een zus. Vandaar deze blog.

Mijn grote zus heet Maaike, is nu 44 jaar oud, getrouwd en moeder van drie kinderen.
Vroeger waren we soms water en vuur, maakten gezusterlijk ruzie en konden we ook gezellig samen een muziekstukje opvoeren. Dat laatste liep meestal op huilen uit, maar daar leerden we weinig van! Een jaar later stonden we er weer...
Ik moet wel eerlijk bekennen dat het mislukken van deze muzikale duetten grotendeels mijn schuld was.
Maaike speelde piano en viool, studeerde daar ook hard voor.
Ik streek wat nonchalant over de snaren van mijn cello, terwijl ik ondertussen een boek las.
Toen we alletwee het huis uitwaren, leerden we elkaar waarderen. Natuurlijk slaan we elkaar nog wel eens verbaal de hersens in, maar dat is goed. We janken dan even en verklaren elkaar weer de zusterlijke liefde.
Mijn zus is een bijzondere vrouw, ze heeft gestudeerd en afgestudeerd microbiologe. Is gepromoveerd, mag Dr.Ing. voor haar naam zetten.
Heeft meegewerkt aan een studiemethode voor natuur- en scheikunde. Ze is echtgenote, moeder, dochter en zus. Op dit moment werkt ze voor de epilepsievereniging. Ze zet zich in voor kinderen als Bram, mijn grote neef, die een zware vorm van epilepsie heeft en daar heel veel zorg voor nodig heeft. Ze is een stoere vrouw, met doorzettingsvermogen en een groot gevoel voor humor.
Ze blogt, goed en met veel humor!
http://www.avontureninandersland.blogspot.com/
Ik vind mijn zus een topvrouw, een powerwoman en ik wil jullie laten weten dat ik trots op haar ben!

                                                   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten