woensdag 21 oktober 2015

Het Zware Schaap heeft de bibbers.


                                     
    

Hallo meneer in hele grote vrachtwagen, 
U hoorde mij toeteren en toen drong het pas tot u door dat dat oorverdovend gekners kwam, doordat u uw grote vrachtwagen in mijn kleine autootje boorde. Gelukkig hebben we het schade formulier in gevuld en regelt de verzekering verder alles. 

Ik stond op de goede baan voorgesorteerd en u bedacht even naar rechts af te slaan. Want uw tomtom zei rechtdoor, maar u besloot op uw papieren stadsplattegrond te vertrouwen. 
U bent een man, meneer en u kunt dat niet: drie dingen tegelijk. Luisteren naar een tomtom, kijken op een stadsplattegrond en het verkeer in de gaten houden. Dat is maar weer bewezen.

Nu stond er een auto in uw dode hoek, niet zichtbaar in uw spiegels en in uw dodehoekcamera. Wat als ik al opgetrokken had, dan had u in mijn voorportier gezeten. En dan.....
En wat als ik een fietser, voetganger of andere kwetsbare weggebruiker was geweest. 
Ik wil er niet over nadenken, meneer. En u waarschijnlijk ook niet.

Vanmorgen heb ik even staan bibberen, heb verder een gezellig dagje Delft gehad met Jeppe, die ook geschrokken was.
Maar toen ik eind van de middag thuis was, de verzekering en het schadeherstelbedrijf gebeld had, begon het bibberen weer. Er kwamen tranen: ontlading heet dat. 
Het zal wel slijten.

Ik hoop dat u in het vervolg beter zult opletten. 

                                                     


Geen opmerkingen:

Een reactie posten