woensdag 22 februari 2012

Hulp

Al wel eerder heb ik geschreven over mijn rechterhand, die er steeds meer de brui aan begint te geven.
Zeker is er nog een heleboel mogelijk, maar een aantal zaken gaan niet meer helemaal zoals ik dat zou willen. Dingen vallen kapot, het is beter om een kampeerservies neer te zetten, dat kan tegen een stootje.

Bij een aantal dingen die ik wil doen, moet ik nadenken of het wel kan. Als ik moet werken, kan ik niet ook nog de was opvouwen. Ook leuke dingen moet ik inplannen. Lekker taarten bakken en kokkerellen is geheid een dagje rust.
Je zou zeggen dat het went en in zekere zin is dat ook zo. Alles went, zelfs pijn.

In verband met die rotte pols ben ik nu onder behandeling bij een ergotheropeute. Zij moet mij leren omgaan met mijn beperking en mij helpen om het te vergemakkelijken.

We zijn al een eindje verder, in mijn hoofd heb ik het weer redelijk op een rijtje. Nu nog de praktische zaken.

Een aantal dingen kan ik niet meer en daar baal ik van. Borduren is daar een van en dat vind ik het ergste, maar misschien vinden we ook daar een oplossing voor.

Vandaag hebben we geoefend met snijden met haakse messen.
Ik dacht dat ik voor de gek gehouden werd, haakse messen.  (Ooit heb ik in de bouwmarkt gevraagd naar een hoekse draaier. Kon niet op het woord "inbussleutel" komen.)
Wat een verademing, wat een genot.  Zonder al teveel kracht zetten kon ik een sinaasappel doorsnijden.
Ik voelde me geweldig. Had het idee dat ik er nog wel tien kon snijden!
Als een kind zo blij.

Ik had een site opgekregen en daar ben ik gaan kijken: www.vindeenhulpmiddel.nl
Wel een handige site, maar toch niet zo geweldig als ik gehoopt had. Ik ben verder gaan zoeken en kwam op de site www.zorghulpmiddelenwinkel.nl terecht.
Wat er allemaal niet te verkrijgen is: Haakse messen, sleutelomdraaihulpen, aangepaste kaasschaven en sokaantrekhulpen. 
Ik ga mezelf trakteren op een mes. Een haaks mes, om mijn leven te veraangenamen.
Ga nu vast een beetje voorpret hebben....


4 opmerkingen:

  1. Trotsopjou je bent er bij gebaat met al die handige hulpjes! Zo zie je maar weer de wereld ziet er alweer een stuk beter uit nu je op weg bent geholpen!
    En mocht je behoefte hebben aan 2 extra handen om je ergens mee te helpen weet mij te vinden x

    Ratje (vanallemarktenthuis;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo heb ik al jaren een haaks mes om het broos te snijden. Geweldig.Een sleutelhulpmiddel had ik ook al (gelukkig heb ik die de laatste jaren niet meer nodig gehad, ik ga n.l. vooruit)zo'n mes is echt overweldigend goed. Mooie traktatie voor jezelf!

      Verwijderen
  2. lieve dochter,
    Wat heerlijk dat je een nieuw hulpmiddel hebt gevonden. Zo zie je maar weer dat er altijd een oplossing is voor heel veel nare zaken. Geniet er van (van de messen) niet van je pols. Misschien zijn er nog meer hulpmiddelen, die goed voor je zijn in die winkel.
    Slaaplekker stoere meid. Veel liefs joen moen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LIEVE COLLEGA,

    GA ZO DOOR EN JE WEET HET WIJ ZIJN OOK GRAAG EEN PAAR EXTRA HANDEN VOOR JE :)

    BeantwoordenVerwijderen